Jdi na obsah Jdi na menu

Golf pilates a stretching

20. 5. 2015

GOLF PILATES a STRETCHING

 

Trápí vás bolesti zad, kloubů, krční páteře? Chcete přesnější, delší, svižnější odpal? Toužíte po lepší koncentraci? Cvičte GOLF PILATES a STRETCHING!
 

1.10.2011-kurz-golf-pilates-mb-152a-----kopie.jpg

 

Objednejte si lekci Golf pilates a stretching pro:

 

  • jednotlivce či páry GP PRIVATE
  • malé skupiny golfistů (2-12 osob) pravidelně GP COURSE
  • malé skupiny golfistů (2-12 osob), nepravidelně  GP LESSON
  • malé skupiny golfistů (2-12 osob), nepravidelně GP CLINICS

 

 

GP PRIVATE
soukromé lekce GP v pohodlí klientova domova nebo po dohodě v prostředí golfového klubu či ve fitness centru. GP PRIVATE zahrnuje:

Úvodní seznámení s metodou GP a jejím přínosem pro golfovou hru. Základní analýzu postojů a pohybů spojených s golfovou hrou klienta. Instruktáž správného dýchání a jeho význam pro hru a pro zdraví. Doporučení vhodného postupu k odstranění špatných návyků a svalových dysbalancí. Sestavení individuálního cvičebního programu.

Dále pak zahrnují:

Vlastní izolované nebo pravidelné cvičení pod vedením instruktora s využitím různých pomůcek cvičení. Zapůjčení veškerých pomůcek (podložka na cvičení, roller, magic circle, aj.)
 

GP COURSE

individuální přístup certifikovaného cvičitele Golf Pilates Academy v kurzu 5-12ti účastníků v prostorách partnerského golf klubu či fitness centra. Jedná se o kurz cvičení 10lekcí.

 

GP LESSON

30min až 60min (dle konkrétních požadavků) cvičební lekce pro skupinu golfistů vhodná před golfovým turnajem či jako doprovodný program event akcí.

 

GP CLINICS

dvouhodinový propagační program metody GP v prostorách golfových klubů (v předem vypsaném termínu, samostatně nebo jako doprovodný program turnajů a event akcí).


148-----kopie.jpg160-----kopie-----kopie.jpg

 

 

Golf Pilates a stretching
 

  • Propojuje tělo a mysl - učí Vaše svaly pracovat pod vedením mozku a provádět veškeré golfové úkony přesně, cíleně, kontrolovaně.
  • Správným dýcháním uvolňuje napětí a stres – učí Vás se maximálně koncentrovat.
  • Aktivuje hluboké břišní a zádové svalstvo – získáte stabilitu, balanc a kontrolu nad rozsahem každého pohybu.
  • Stabilizuje páteř ve správných polohách – odstraňuje bolesti zad a pohybového aparátu
  • Protahuje a uvolňuje konkrétní svalové skupiny - eliminuje riziko poranění
  • Výrazně ovlivňuje kvalitu odpalu a zlepšuje herní dovednosti

 

Při každém odpalu se hráč dostává na 90% maxima svalové činnosti. Navíc je nucen kombinovat různé veličiny – sílu, švih, stabilitu, zrychlení i zpomalení pohybu. Musí ze sebe vydat maximum psychické i fyzické koncentrace v minimálním časovém úseku. A toto všechno se během jedné hry na 18ti jamkovém hřišti opakuje cca 70-100krát.

Na svoji páteř navíc působí 8 krát větším přetížením, které je způsobeno především kombinací rotační a tlakové síly vyvíjené při odpalech. Pokud svalstvo trupu není dostatečně zpevněno a netvoří základní oporu páteři, hrozí vážná poranění především v bederní části páteře a postižení kloubů artrózou.

Držíme-li goflovou hůl ve správné balanční poloze, potřebujeme k tomu, abychom ji udrželi, navzdory gravitaci, pouhé 3 svaly! Jakmile ovšem dojde k vychýlení z osy a dané polohy, musíme zapojit dalších 20 svalů, abychom hůl stabilizovali!

Klíčovou úlohu představuje základní poloha páteře při založení a následném nápřahu. Chodidla, kolena a pánev musí být v linii a páteř ve správném úhlu. Pokud dojde k vychýlení z osy, úhel páteře se změní a výsledkem bude v lepším případě špatný odpal, v horším případě poranění páteře.

Vezmeme-li navíc v úvahu, že vlastní odpal trvá asi tak 1-2 sekundy, potom skutečná fyzická námaha na 18ti jamkovém poli trvá 2-3 minuty. Kondici tedy samotným hraním goflu rozhodně nezískáte, zvláště pak, pohybujete-li se pomocí golfového vozíku. Zařazení jakéhokoliv kondičního programu je pro zdravou hru naprosto nezbytné, ideální je metoda GOLF PILATES!


1.10.2011-kurz-golf-pilates-mb-109.jpg